علم دفاع از خود

تکواندو از ورزش های رزمی و سنتی کشور کره است. البته آنچه ما امروزه به عنوان تکواندوی مدرن می شناسیم تحت تاثیر تکنیک های سایر ورزش های رزمی است.

علم دفاع از خود

تکواندو از ورزش های رزمی و سنتی کشور کره است. البته آنچه ما امروزه به عنوان تکواندوی مدرن می شناسیم تحت تاثیر تکنیک های سایر ورزش های رزمی است.

علم دفاع از خود
بایگانی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

تاریخچه تکواندو ایران

شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۱۱ ب.ظ


تکواندو در ایران پس از برگزاری یک مانور نظامی که در مرزهای جنوبی کشور در سال 1347 برگزار شد، توسط کاظم رضایی کادر ارتش ایران که شاهد اجرای فنون تکواندو توسط افسران کره ای بود به مقامات نظامی ایران معرفی گردید. پس از پیگیری های صورت گرفته رضایی با مسئولان تربیت بدنی ارتش، یک گروه نظامی از ارتش کره جنوبی به سرپرستی سرگرد کیم سورین در سال 1349 به منظور آموزش نیروهای ویژه هوابرد ارتش وارد ایران شد و در پادگان نوهد (نیروی ویژه هوابرد) و باشگاه پهلوی (نیروی زمینی)  کلاس های آموزشی آن دایر گردید.

 

 

 نخستین کلاس آموزش تکواندو زیر نظر مدرسین کره ای. تهران، باشگاه سرباز (پهلوی سابق) بهار 1349

تاریخچه ورزش رزمی تکواندو

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۰۷ ب.ظ

تکواندو (زبان کره‌ای: خط هانگول태권도 خط هانجا :跆拳道) یک ورزش رزمی کره‌ای و یکی از ورزشهای المپیکی است. تکواندو ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است.

فنون تکواندو از ورزش‌های سنتی تاریخ کره استخراج و پس از جنگ جهانی دوم با کوشش استادان هنرهای رزمی کره جنوبی در قالب یک ورزش رزمی مدرن به دنیای هنرهای رزمی عرضه شده‌است.

اگرچه این ورزش تأثیراتی از کاراته پذیرفته و شباهت‌هایی نیز با برخی سبک‌های جنوبی کونگ فو در آن به چشم می‌خورد، اما استیل خاص این رشته هجومی که متکی بر ضربات پا با حداکثرقدرت وسرعت است و بر حفظ فاصله فیزیکی با دشمن و طراحی فنون برای دور کردن مهاجم تاکید دارد، آن را از تمام سبک‌های رزمی موجود متمایز می‌کند.

برگرفته از : ویکی پدیا


عنوان دومین مطلب آزمایشی من

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.